App Marketing

200.000 impressies met In-App Events

200.000 App Store impressies en honderden downloads met In-App Events

Voor onze opdrachtgever Campercontact hebben we inmiddels 3 In-App Events gedraaid. In de 6 weken dat ze live stonden zijn er totaal bijna 200.000 impressies geweest, 1.500 installs en 4.500 app opens. En dat allemaal zonder één euro uit te geven.

Wat zijn In-App Events?

In-App Events zijn tijdelijke events die gepromoot worden in de Apple App Store. Bijvoorbeeld een nieuwe functie, zoals camperroutes. Apple pusht deze op allerlei plekken, zoals in de zoekresultaten en in de "app" tab. Hierdoor krijgt een app snel veel impressies.

Een event bestaat uit:

  • Titel
  • Korte omschrijving
  • Lange omschrijving
  • Afbeelding
  • Deeplink de app in

De titel en korte omschrijving worden geïndexeerd door het zoekalgoritme. Dit maakt In-App Events een belangrijke App Store Optimalisatie tool.

Aanmaken van een event

De events kunnen in App Store Connect aangemaakt worden. Navigeer naar de app, aan de linkerkant onder het kopje "GROWTH & MARKETING" staat "In-App Events".

Voorbeeld van Sour & Dough. Een van onze eigen apps.

In-App Events op Google

Sindskort is Google hun variant van In-App Events ook aan het uitrollen, genaamd: Promotional Content. Apps met een goede Core Vitals score en veel installs krijgen toegang tot deze nieuwe functies.

Samen experimenteren?

Wij helpen je graag met het uitvoeren van een experiment met de events. Onze experts staan voor je klaar!

Je kunt ook direct je ASO score zien in onze tool.

Gerelateerde blogs