App Marketing

Apple's nieuwe feature: Win-back offers

apple search ads optimalisatie

Apple heeft onlangs de win-back feature aangekondigd voor de App Store. Deze feature maakt het mogelijk om je op churned abonnees te richten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van zogenaamde win-back offers. Oftewel kortingen op abonnementen die deze gebruikers moeten triggeren om opnieuw abonnee te worden.

Je kunt deze offer targeten op churned gebruikers in een bepaalde periode. Zolang het gebruikers zijn die ooit een abonnement hebben gehad. Deze feature komt in de vorm van een notificatie kaart met een "special offer" tag, een samenvatting van het offer, de naam de van de app en een handige "subscribe" button. Hieronder een afbeelding met wat gebruikers te zien kunnen krijgen.

Win-back offers in de App Store

Zoals vertoond in de afbeelding kun je gebruikers verschillende opties bieden om een abonnement af te sluiten. Bijvoorbeeld met korting als er meerdere maanden vooruit wordt betaald. Afhankelijk van de instellingen van een gebruiker, worden deze aanbiedingen op verschillende plekken in de App Store vertoond. Dit is te zien op product pagina's, op de Today-tab, apps en games tab maar ook in de abonnementsinstellingen. Je kunt ook een deep-link gebruiken naar de aanbieding zelf zodat je deze kunt delen op social media of in email-marketing campagnes. Deze nieuwe feature van Apple is dus een ideale toevoeging aan jouw app marketingstrategie!

Deze feature is nu al beschikbaar voor developers, maar voordat het live gaat in de App Store zelf moeten we wachten tot herfst 2024. Lees meer over hoe je deze techniek kunt implementeren in deze post van Apple.

Vragen over wat deze feature voor jouw app kan betekenen? Neem contact op!

Gerelateerde blogs